nens jogant al pati

Infantil

Preescolar

La llar d’infants es correspon amb les edats de 0 a 3 anys i és el primer cicle d’Educació Infantil. En aquesta etapa s’atén al desenvolupament del moviment, al control corporal, a les primeres manifestacions de la comunicació i del llenguatge oral, a les pautes elementals de convivència, de relació social i al descobriment de l’entorn immediat.

Els centres La Salle que ofereixen els estudis de Preescolar a Catalunya són:

  • La Salle Manresa, La Salle Montcada, La Salle La Seu d’Urgell i La Salle Torreforta.

Infantil

El segon cicle d’educació infantil correspon a les edats de 3 a 6 anys i als cursos de P3, P4 i P5. Durant aquesta etapa es treballa l’autonomia, l’adquisició d’hàbits i el domini progressiu de la llengua oral. Es procura que l’infant aprengui els diversos llenguatges de comunicació, descobreixi el medi en què viu, elabori una imatge pròpia positiva i equilibrada i adquireixi les pautes bàsiques de comportament i sociabilització.

Els centres La Salle que ofereixen els estudis d’Infantil a Catalunya són:

  • La Salle Bonanova, La Salle Comtal, La Salle Gràcia, La Salle Horta, La Salle Manresa, La Salle Montcada, La Salle Premià de Mar, La Salle Sant Celoni, La Salle Cassà de La Selva, La Salle Figueres, La Salle Santa Coloma, La Salle Palamós, La Salle La Seu d’Urgell, Fundació Cardenal Vidal i Barraquer, La Salle Reus, La Salle Tarragona i La Salle Torreforta.

Aprendre a aprendre

A l’educació infantil es consoliden i s’amplien les primeres adquisicions i es desenvolupen les capacitats per aprendre a aprendre:

  1. Aprendre a ser: a conèixer i dominar el propi cos, a actuar de manera autònoma, a assolir un grau de seguretat afectiva i emocional i a adquirir els hàbits i les normes socials.
  2. Aprendre a fer: a observar, a pensar, a crear i a definir. També a discriminar, relacionar, retenir, sintetitzar i comunicar, així com a descobrir amb curiositat i participació, a tenir iniciativa.
  3. Aprendre a conèixer: a pensar i a comunicar, mostrant iniciativa i capacitat de raonament, a conviure en la diversitat i fomentant una bona relació.
  4. Aprendre a conviure: a respectar les normes i les tradicions culturals.

Programes pedagògics propis

A La Salle treballem en l’aplicació de programes propis que completen la nostra oferta educativa i que permeten potenciar les capacitats dels alumnes i a afavorir el seu aprenentatge futur. Aquestes estratègies innovadores garanteixen un ensenyament de qualitat i ofereixen una atenció més individualitzada. El treball en petits grups, els tallers i els racons de treball ens ajuden en aquesta tasca, així com els projectes específics de cada aula.

  • Programa ULISSES: desenvolupament i estimulació de les intel·ligències (DESTÍ) a l’etapa d’educació infantil.
  • Projecte Lector: programa de lectura eficaç per desenvolupar les capactiats lectores, la motivació i el gust per la lectura.
  • Projecte HARA: educació per a la interioritat per aprendre a respirar i a relaxar-nos, a ser reflexius i a guanyar en dimensió simbòlica.

Ús de cookies

Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR