ESO

L’etapa d’Educació Secundària Obligatòria comprèn quatre cursos acadèmics que van dels 12 als 16 anys. La finalitat d’aquesta etapa és transmetre als alumnes els elements bàsics de la cultura, especialment en els seus aspectes científic, tecnològic i humanístic. Durant els cursos d’ESO, es consoliden els hàbits d’estudi i de treball, s’afavoreixen l’aprenentatge autònom i el desenvolupament de les capacitats de l’alumnat, i s’ensenya i acompanya els joves a escollir les opcions adequades de cara els seus futurs estudis i a la seva posterior incorporació al món laboral.

Treballem activament perquè els nois i les noies siguin responsables i adquireixin les capacitats intel·lectuals i els coneixements necessaris perquè puguin ocupar un lloc responsable en la vida.

Els centres La Salle que ofereixen els estudis d’ESO a Catalunya són:

  • La Salle Bonanova, La Salle Comtal, La Salle Gràcia, La Salle Horta, La Salle Berga, La Salle Manresa, La Salle Montcada, La Salle Premià de Mar, La Salle Sant Celoni, La Salle Cassà de La Selva, La Salle Girona, La Salle Figueres, La Salle Santa Coloma, La Salle Palamós, La Salle La Seu d’Urgell, La Salle Mollerussa, Fundació Cardenal Vidal i Barraquer, La Salle Reus, La Salle Tarragona i La Salle Torreforta.

Acompanyament i orientació

El seguiment acadèmic i l’acompanyament personal de l’alumnat són essencials durant l’etapa d’ESO. Fem un seguiment acadèmic continuat amb els informes de preavaluació, avaluacions, recuperacions i proves extraordinàries de final de curs. A més, entenem que la familia forma part del procés educatiu dels joves, per la qual cosa apostem per una comunicació constant entre la familia, el centre i l’alumne/a, a través de les entrevistes personals i també mitjançant l’ús de la intranet.

Innovació i tecnologia

La sensibilitat envers la innovació que caracteritza les nostres escoles prepara els nois i noies per adaptar-se a una societat que evoluciona i canvia constantment. Per això posem a disposició de l´alumnat els mitjans tecnològics i els equipaments necessaris per a aconseguir-ho. Les nostres escoles formen part del programa de la Generalitat “eduCAT 2.0”, amb el qual es pretén generalitzar l’ús de les tecnologies a l’aprenetatge i el coneixement (TAC). L’alumnat disposa d’un ordinador portàtil personal com a eina d’estudi, tant al centre com a casa, per fer ús els llibres digitals i els continguts interactius.

Creativitat i estimulació

El Projecte pedagògic ‘FAIG’ és la concreció del programa d’innovació pedagògica DESTÍ (Desenvolupament i Estimulació de les Intel·ligències) per a l’etapa d’ESO, continuant la seqüència iniciada a l’educació infantil i a l’educació primària. A cada curs, l’alumnat treballa amb dos projectes d’investigació en petits grups durant els quals es repassen totes les àrees relacionades des de les diverses fases en què s’estructura el projecte. A 4t d’ESO, el programa s’orienta cap a l’aprenentatge-servei (APS), de forma que el projecte faci alhora un servei cara enfora i contribueixi a millorar la societat.

Educació per a la interioritat

El Projecte ‘HARA’ ens permet educar els nostres alumnes en la interioritat amb l’objectiu de que siguin capaços d’integrar el silenci en les seves vides, coneguin les pròpies emocions, siguin més reflexius i puguin fer una lectura més profunda de la realitat que els mogui cap al compromís. Els continguts essencials de l’educació de la interioritat són el treball corporal, la integració emocional i l’obertura a la transcendència. A través de diverses dinàmiques, els joves aprenen a escoltar-se, a sentir el propi cos i a ser conscients de les pròpies emocions i sentiments.

Ús de cookies

Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR