El Projecte TEA de La Salle Comtal obté la col.laboració de Decathlon

És ben conegut que els infants amb trastorn de l’espectre autista presenten problemes relacionats amb el processament sensorial. Aquests problemes poden ser molt diversos i afectar de diferent manera a uns i altres infants. També sabem que podem estar presents en altres trastorns, com el trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat, el neurodesenvolupament típic, sense cap tipus de trastorn.

Hi ha infants que tenen una disfunció en el procés d’integració sensorial, el que pot explicar perquè tenen problemes per aprendre noves habilitats, organitzar-se, regular la seva atenció, participar en activitats i jocs de l’escola o tenir experiències socials positives. Segons alguns estudis s’estima que entre el 60% i el 95% de les persones amb autisme presenten problemes en el processament sensorial.

Llit elàstic1

Alguns problemes de conducta típics de l’autisme també tenen un origen sensorial, com els infants que es tapen les orelles per un determinat so, els que tenen processos d’ansietat davant canvis de roba o ambient. Aquest tipus de situacions generen estats d’ansietat en el nen/a, que sumats als problemes de comunicació poden portar a problemes de conducta.

Juntament amb els problemes sensorials i en estreta relació, també són coneguts els problemes en les habilitats de joc i en les relacions socials que presenten els nens i nenes amb trastorn de l’espectre autista. Per aquest motiu es va posar en marxa el curs passat el projecte de patis guiats de l’escola, que està resultant una experiència altament favorable per tots els alumnes.

Abordar els diferents dèficits que acompanyen a l’autisme requereix un coneixement profund del trastorn per tal d’entendre les conductes que presenten i realitzar la intervenció adequada en cada cas. Afortunadament, cada vegada més trobem que infants amb autisme formen part de les escoles ordinàries, fet que resulta molt positiu per les oportunitats d’experiències que aquests entorns proporcionen als nens i nenes amb TEA i perquè afavoreixen l’aprenentatge de valors com la tolerància a la diversitat i la solidaritat entre la resta d’alumnes. En aquest sentit, des de l’escola s’aposta i es treballa per un model d’escolarització inclusiu, convençuts que estan treballant per crear societats del futur més justes i tolerants.

Dins del projecte TEA de l’escola, dirigit a donar l’atenció adequada a aquests alumnes, es proposen avançar cada dia en tenir els recursos adients, pel que han volgut disposar de nous materials que els permetin abordar els problemes sensorials i continuar amb el treball de millorar les habilitats de joc i de socialització d’aquests alumnes a través del projecte de patis guiats.

Gràcies a la col·laboració desinteressada de Decathlon disposen de nous materials pels alumnes. Noves pilotes, cistelles, patinets, matalassos i, fins i tot, un llit elàstic formen ja part de l’escola. Tots aquests materials podran ser utilitzats pels diferents professionals, tant de l’escola com externs, que atenen als seus alumnes. Des de La Salle Comtal volen agrair molt sincerament aquesta col·laboració per part de Decathlon que ja va ser una peça clau en l’organització de la passada cursa Correblau.

El professor d’Educació Física, Emili Navarro i Isabel Parra, des de la Comissió Inclusiva de l’AMPA volen continuar treballant per aconseguir objectius ambiciosos i sobretot per assegurar que tots els alumnes de l’escola reben una atenció educativa adequada a les seves necessitats.

Publicat a Centres, Destacat, General, Notícies

Ús de cookies

Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR