560 persones de La Salle Catalunya reben formació aquest juliol!

Durant aquests primers dies de juliol a La Salle Catalunya hem comptat amb diferents formacions dirigides al professorat, personal no docent i Equips Directius dels centres.

Als espais dels Serveis Centrals -Sant Gervasi 250 educadors i educadores han assistit a les Formacions de Pedagogia, enguany dedicades a Educació Infantil, Primària i ESO en els següents camps:

  • Les Matemàtiques manipulatives per a Educació Primària (amb Edelmira Vadillo, Formadora de l’Editorial Cruïlla) i Matemàtiques experimentals per a Educació Secundària (amb Manel Martínez, Departament de Matemàtiques de La Salle Bonanova i Anton Aubanell, professor de Didàctica de les matemàtiques de la UB).

Amb les Matemàtiques manipulatives el professorat ha pogut revisar quins són els pilars que han de donar suport a l’aprenentatge de les matemàtiques, analitzar dinàmiques que afavoreixen l’aprenentatge de les competències matemàtiques i conèixer materials i tipus d’activitats que ajuden a aconseguir aprenentatges més competencials.

Durant les sessions de Matemàtiques experimentals els i les mestres han conegut recursos materials i activitats experimentals que permetin anar dibuixant una metodologia experimental global, sòlida i coherent.

  • El Treball per competències per a Secundària (amb Olga Pedragosa i Sarai Gómez, formadores CIFE-UVIC).

El curs ha tingut com a principal objectiu tractar els aspectes crítics de la programació i l’avaluació per competències i identificar accions de millora per als propers cursos. S’han pogut tractar criteris, tèniques i instruments d’avaluació així com consideracions metodològiques i organitzatives de l’ensenyament competencial.

  • Habilitats Docents (amb Roser Sellés i Clàudia Chianes, formadores docents).

Els objectius de la formació han estat augmentar el lideratge del docent a l’aula, la motivació i el rendiment de l’alumnat, la promoció el talent de cadascú, la preparació dels alumnes per liderar la seva pròpia vida i la resolució de conflictes.

  • Ensenyament Cooperatiu per a ESO, Batxillerat i Cicles Formatius (amb Ma Àngels Díaz i Sílvia Coll Formadores de La Salle Catalunya).

En aquestes sessions s’ha fet un repàs al concepte d’aprenentatge cooperatiu en el seu objectiu de cohesionar el grup-classe, la seva aplicació en les matèries o les etapes per a implementar-lo.

  • Robòtica Educativa per a Educació Infantil i Primària (amb Elena Jurado, Coordinadora d’EduEnginy a La Salle Campus Barcelona, Albert Valls, Docent de Robòtica Educativa i Tecnologia a La Salle Bonanova i Guillem Villa, La Salle Campus Barcelona).

Amb l’objectiu de formar professorat expert i apassionat en Robòtica Educativa s’ha proposat la robòtica com una eina per a la creativitat i la resolució de problemes i per fomentar noves metodologies docents i més adaptades als aprenents del segle XXI. Per altra banda, les plataformes robòtiques han demostrat ser un mitjà molt eficaç per ensenyar conceptes de STEAM a través del disseny, construcció o interacció amb dispositius tecnològics que incorporen sensors i actuadors de programació. És un mitjà per promoure no només la comprensió dels conceptes relacionats amb les àrees de STEAM sinó també les habilitats de pensament, resolució de problemes, d’indagació científica i es fomenten interaccions socials

  • Tutoria (per a totes les etapes) amb Mercè Rodríguez de l’Equip de Pedagogia de La Salle Catalunya.

Amb aquesta formació el professorat ha pogut reflexionar sobre les funcions del tutor, portar a terme estratègies per a acompanyar l’acció educativa informar-se del Pla Tutorial del centre o buscar estratègies per a millorar les entrevistes amb les famílies.

D’altra banda l’Equip de Pastoral ha format en HARA a 53 educadors i educadores a les noves instal·lacions de l’Alberg  La Salle Tarragona i 29 mestres de religió han participat al ens els espais dels Serveis Centrals- Sant Gervasi en la Formació ERE (Ensenyament Religiós Escolar) amb diferents formadors.

Durant la Formació ERE el dilluns dia 3 va ser el G. José Andrés Sánchez que va parlar als participants sobre “La Bíblia i les claus d’interpretació a l’actualitat”, el dimarts Jesús. M. Gallardo i Ana Eva Jarabo van animar amb “Noves metodologies a l’aula i l’aplicació del currículum competencial”. Per últim, el dimecres 5 van venir les diferents editorials del llibres que utilitzem per ajudar-nos a treure tot el profit dels materials que tenim a la nostra disposició. Vam acabar el curs amb la Conchi Revuelto, membre de l’Equip de Pastoral del Sector, que ens va parlar de la classe de Religió a La Salle Catalunya: justificació, context social, característiques de la classe de religió i criteris educatius.

Com cada any s’ha fet el curs nivell I de HARA a Tarragona els dies 3,4 i 5 de juliol. Han estat 35 participants de totes les escoles. També a Tarragona del 3 al 7 de juliol ha tingut lloc la primera edició de Formació HARA nivell II, amb l’objectiu d’aprofundir sobre aquest projecte present i prioritari a les nostres escoles que vol afavorir l’educació de la interioritat dels nostres alumnes. Han estat 14 participants.

Paral·lament a aquestes formacions s’ha dut a terme també durant aquests dies la Formació Institucional de La Salle Catalunya (FICAT) amb més de 40 educadors i educadores al Casal Sant Martí Sesgueioles. El grup de FICAT+10 acabarà la setmana marxant a Roma per a realitzar una visita a la Casa Generalícia i a la Roma lasal·liana .

Per últim, prop de 140 persones integrants dels Equips Directius d’obres educatives de La Salle Catalunya han realitzat la seva trobada formativa Equips Directius. Equips d’Alt Rendiment al Saló de Congressos del Campus Universitari La Salle durant els dies 5 i 6 de juliol.

Publicat a Destacat, General, Notícies

Ús de cookies

Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR