estudiants-salle

Caràcter Propi

El Caràcter Propi recull els nostres principals trets d’identitat, on s’hi expressa la nostra voluntat de millorar la societat a través de l’educació i on s’hi recullen els principis que donen sentit a la nostra missió com a educadors i educadores. Pretén ser, sobretot, una invitació perquè tota la Comunitat Educativa se senti implicada en l’educació dels infants i els joves.

Els nostres centres reben el seu nom de Sant Joan Baptista de La Salle, qui, a finals del segle XVIII, es va associar amb uns mestres per a  mantenir unes escoles dedicades als infants pobres que quedaven exclosos d’aquell sistema. Amb ells, va fundar l’Institut dels Germans de les Escoles Cristianes.

Servim a la infància i a la joventut

De La Salle va ensenyar-nos a descobrir les necessitats dels infants i joves, especialment d’aquells que es trobaven desemparats, sense escoles ni mestres, resignats a ser “ignorants i miserables”, en expressió de La Salle. De la comprensió de la necessitat, va passar a l’acció per mitjà de les escoles, des d’on va tirar endavant una missió que avui en dia implica a totes les persones unides a l’obra de La Salle, de diferents formes, per a col·laborar en la missió lasal·liana.

Servim a la societat

L’educació és una tasca col·lectiva que ens ha unit a tots els membres de la comunitat escolar entorn d’un objectiu comú. Les escoles treballen en xarxa, mantenint una relació estreta amb les altres i també amb el seu propi entorn social, cultural, econòmic i eclesial. Pensem que l’educació és un servei a la societat que té com a objectiu transformar-la per a millorar aquells elements que siguin necessaris.

Amb una proposta de valors

La Comunitat Educativa estimula els alumnes perquè adoptin una actitud positiva, lliure i decidida davant la nostra proposta de valors, de manera que aconsegueixin orientar les seves vides amb sentit ple. Aquesta proposta es concreta en:

  • Responsabilitat: ensenyem a prendre decisions que siguin coherents amb els propis valors i creences, conscients de la seva repercussió. Treballem la responsabilitat des el treball personal, la participació en la vida escolar, el desenvolupament d’hàbits d’ordre i de puntualitat…
  • Creativitat: contribuïm al creixement personal dels infants i joves estimulant la seva capacitat de creació, ajuntant-los a tenir autonomía i iniciativa. Tot això és necessari per tenir un ampli camp de visió, flexibilitat de pensament i interès per a la construcció del projecte personal.
  • Convivència: a la nostra societat multicultural i multi religiosa, donem especial importància a aspectes com: el respecte a la diversitat, la participació, el creixement de l’amistat i l’estima a la pròpia cultura com a font d’enriquiment personal i de grup.
  • Justícia. cuidem de manera especial que els alumnes i les alumnes aprenguin junts a prendre consciència de les injustícies socials i a comprometre’s a favor d’una societat més justa i fraterna. Volem insistir en la importància la gratuïtat i la solidariat per a millorar el nostre món.
  • Interioritat. L’educació per a la interioritat, en una societat com la nostra, ens duu a potenciar l’autoestima, l’expressió de les vivències i sentiments, la capacitat d’empatia, admiració, calma i silenci, el desig d’autenticitat, l’agraïment, la sinceritat i la reflexió
  • Transcendència: Optem per un model educatiu obert a la transcendència, perquè creiem en el valor transformador de la fe i en el poder educatiu de l’Evangeli de Jesús, viscuts en la comunitat cristiana.

Ús de cookies

Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR